ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНЯ


Завдання фахової майстерності

 

 


Прийом для розвитку критичного мислення учнів "КУБ"

 

На уроці можна скористатися таким прийомом. Заздалегідь виготовляється куб, на якому написані питання та є шпаргалка їх застосуванням. Потім цей куб підкидається або передається, і учень повинен дати відповідь на питання стосовно теми, що розглядається на уроці. Позитивні сторони цього прийому в тому, що куб стимулює розглянути проблему з усіх сторін та висловитися всіх учнів. 


Аналіз навчальних проектів учнів

 

Учнівські проекти зараз стали невід'ємною складовою навчання. Як їх правильно організувати та встановити критерії оцінювання для учнів - питання яке хвилює вчителів, що починають працювати в цьому напрямку. А питання "Чи був цей проект вдалим, чи спияв розвитку учнів" хвилює навіть досвічених вчителів. Тож про критерії оцінювання проекту можна дізнатися більше тут.


Опановуємо основи педагогічної теорії

 

Опорні конспекти дозволять повторити основні теоретичні відомості з курсу педагогіки.


Як оцінити результати роботи?

Застосовуючи нову методику чи прийом, я завжди замислююся - гарні чи невдалі результати є наслідком цієї методики чи мають особистісний фактор. Педагогіка не дає однозначної відповіді, але деякі рецепти, виявляється, існують.


Викладення елементів сучасної фізики в профільних класах

 

Сучасна фізика має велетенський потенціал в формуванні світогляду учнів, зокрема, діалектичного світосприйняття, розуміння імовірнісної природи світу, фундаментаьності симетрії. І якщо в класах гуманітарного профілю мінімум годин не дає можливість "розвернутися на повну", то в профільних класах можна застосувати вивчений матеріал як плацдарм для роздумів про природу та способи її пізнання.

Про міркуванння, на які моменти слід звернути увагу вчителю і йдеться мова в наступній статті.


Розвиток креативності учнів під час вивчення фізики та астрономії

 

Розвиток креативності є одним із напрямків, які хвилюють суспільство. Пояснюється це тим, що все гостріше стоїть проблема в людях, які б або відкривали щось нове, або змогли б знайти нове застосування тим ресурсам, які в нас є. І якщо креативність в мистецтві є само-собою зрозумілим фактором, хоч і не життєво необхідним, то розв'язання креативних задач в техніці є глобальною потребою сьогодення. Як я впроваджую ідеї розвитку креативності на уроках та в позаурочний час, можна дізнатися, ознайомившись з описом досвіду.


Використання комп'ютерних технологій технологій на уроках фізики та астрономії

 

Комп'ютерні технології зараз все ширше використовуються як на уроках так і в позаурочній діяльності. В мене є певний досвід в їх використанні, який був представлений на обласному серпневому засіданні МО. Презентація до цього виступу дасть змогу познайомитися з методами та прийомами, які використовую я. А посилання на Інтернет-джерела будуть корисні вчителям, які починають опановувати цей напрямок.


Компетентнісний підхід при викладанні фізики та астрономії

 

Компетентнісний підхід зараз вважається одним з провідних напрямків в освіті. В даній роботі можна дізнатися про те, як і коли з'явилася ідея компетентнісного підходу, як він впроваджується в інших країнах, які ключові компетентності можна розвивати при викладанні фізики та астрономії. Також описано власний досвід по впровадженню компетентнісного підходу, за якими критеріями можна оцінити рівень сформованості ключових компетенцій. 


Проведення мозкового штурму як методу розвитку дивергентного мислення

 

Про метод мозкового штурму чули майже всі вчителі. Безперечно, учнів треба не тільки познайомити з цим методом, а й навчити ним користуватися. Я б навіть сказала, що метод мозкового штурму треба застосовувати в школі не стільки для отримання конкретних результатів, скільки для розвитку дивергентного мислення учнів. Як саме організувати свою роботу так, щоб застосування цього методу мало розвивальний ефект для учнів? В мене є певні думки та напрацювання щодо цього.


Лабораторні роботи з фізики